بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست و یک آژانس‌ بازاریابی محتوا چه کاری انجام می‌دهد؟

بازاریابی محتوا، مانند بسیاری از اشکال بازاریابی ورودی، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که حول تولید و انتشار محتوا می‌چرخد. “محتوا” را می‌توان به عنوان مواد نوشتاری، گرافیک، فیلم و هر نوع دارایی قابل خواندن یا مصرف تعریف کرد. اهداف بازاریابی محتوا هدایت ترافیک به وب سایت کسب و کار شما، ایجاد اعتماد، تبدیل مخاطبان، جذب مشتری جدید و لذت بردن از مشتریان موجود است.

بازاریابی محتوای معاصر از بدو تولد اینترنت سرچشمه گرفته است، اما مشاغل دهه هاست که از محتوا استفاده می‌کنند. نمودارها، جداول و راهنماهای محصول همیشه به خصوص برای اهداف فروش مفید بوده‌اند. برخی حتی ادعا می‌کنند که بازاریابی محتوا هزاران سال پیش با نقاشی‌های درون غار آغاز شد.

بدون شک، بیشتر تولید محتوا مفید است تا اجرای برخی تکنیک‌های فروش. شما می‌خواهید در مورد کسب و کار خود صحبت نکنید پس چگونه توقع دارید که مردم محصولات تان را بخرند، به ویژه اگر در حال نوشتن مطالب برتر از قیف بازاریابی مانند پست وبلاگ یا راهنمای چگونگی دستیابی هستید. رویکردهای متفاوتی برای بازاریابی محتوا و انواع مختلفی از محتوا وجود دارد. ممکن است یک استراتژی محتوا مشابه برای کسب و کارهای مختلف کار نکند.

به عنوان مثال، با تمرکز روی شبکه‌های اجتماعی‌ای مانند فیس بوک، ممکن است کسب و کارهای B2C بهتر ارائه شود. کسب و کارهای B2B که برای رسیدن به بالاترین میزان فروش باید اقدامات بلند مدت انجام دهند، ممکن است بخواهند بیشتر روی تولید محتوای بلند تمرکز کنند و سپس آن محتوا را از طریق شبکه‌های اجتماعی‌ای مانند لینکدین به اشتراک بگذارند.

بازاریابی محتوا

 

آژانس بازاریابی محتوا چه کاری انجام می‌دهد؟

یک آژانس بازاریابی، محتوا را به نمایندگی از کسب و کارهای دیگر تولید و به اشتراک می‌گذارد و به ارائه خدمات بهتر و مناسب تر و فروش بیشتر کمک می‌کند. احتمالا درباره بازاریابی محتوا شنیده‌اید. شاید حتی شنیده باشید که راه آینده است.

رسیدن به آن نقطه به چیزی بیشتر از نوشتن چند پست وبلاگ و قرار دادن عکس در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد. برخی از بخش‌های بازاریابی محتوا کاملا فنی هستند. اما هر کسب و کاری می‌تواند از این روش برای جذب مشتری بیشتر استفاده کند.

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی داخلی است که تمرکز آن بر جذب مشتری از طریق ابزارهایی است که استفاده از آنها مزاحمتی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند. به جای اینکه مخاطبان خود را با پخش تبلیغات از طریق رادیو و تلویزیون در اتاق نشیمن بمباران کنید، به آنها اجازه دهید که هر زمانی که خواستند به شما مراجعه کنند. این معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که آنها بصورت آنلاین تحقیق می‌کنند.

آژانس‌های بازاریابی محتوا برای تامین نیازهای خاص پدید آمدند. کسب و کارها می‌خواستند از آن استفاده کنند اما در تدوین استراتژی و اجرای آنها به کمک نیاز داشتند. ایجاد محتوا می‌تواند به زمان نیاز داشته باشد و به دست آوردن همه ابزارهای لازم برای ردیابی یک استراتژی محتوا می‌تواند گران تمام شود. با همکاری با یک آژانس بازاریابی محتوا، کسب و کارهای می‌توانند هزینه‌های تدوین استراتژی بازاریابی محتوا و اجرای آن را کاهش دهند.

چرا باید از خدمات یک آژانس بازاریابی محتوا استفاده کرد؟

اگر برای کسب و کار خود، بخش بازاریابی ندارید، ممکن است بخواهید با یک آژانس بازاریابی محتوا همکاری کنید. جوانب مثبت و منفی برای کار با یک آژانس بازاریابی وجود دارد، دقیقا همانگونه که جوانب مثبت و منفی در مورد کار با نیروی بخش بازاریابی وجود خواهد داشت.

اما حتی اگر شما در حال حاضر یک بخش بازاریابی دارید، یک آژانس بازاریابی می‌تواند کمک کند. آژانس‌های بازاریابی محتوا وظایف دیگری را انجام می‌دهند که تیم شما برای آنها وقت ندارد. آنها همچنین توانایی‌های بازاریابی شما را بدون نیاز به استخدام کارمندان اضافی تقویت می‌کنند.

یک آژانس بازاریابی از خارج از سازمان پشتیبانی می‌شود، بنابراین شما نیازی به نظارت مستقیم بر کارکنان آنها نخواهید داشت. ممکن است قبل از انتشار محتوای تولید شده و مشاهده نتایج، با آژانس بازاریابی، آنها را بررسی کنید. با این حال، این در مقایسه با مدت زمانی که باید برای استخدام و آموزش کارمندان جدید صرف کنید، ناچیز است. یک آژانس بازاریابی محتوا تمام تخصص‌های لازم برای راه اندازی کمپین‌های بازاریابی را ارائه می‌دهد.

بازاریابی محتوا

مزایای استفاده از خدمات آژانس بازاریابی محتوا چیست؟

مزایای استفاده از خدمات آژانس بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • گرفتن تخصص فوری. شما به همه مهارت‌هایی که برای انجام فعالیت‌های بازاریابی نیاز دارید، دسترسی فوری پیدا خواهید کرد. دیگر نیازی به استخدام چندین متخصص بازاریابی نیست.
  • صرف هزینه کمتر. با برون سپاری برخی یا همه کارهای بازاریابی خود، درآمد در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.
  • بهره مندی از خدمات پشتیبانی. یک آژانس بازاریابی دارای تیمی از افراد خلاق است. علاوه بر اجرای استراتژی بازاریابی شما، آنها می‌توانند از روش‌های مختلف مانند چت زنده بر روی سایت، ایمیل یا تماس مستقیم از تیم فروش تان پشتیبانی کنند.
  • چشم اندازهای تازه. بعضی اوقات، برای بازاریابی خود به ایده‌های جدیدی نیاز دارید. گرفتن چشم انداز بیرونی در مورد استراتژی شما می‌تواند فرصت‌هایی را برای پیشرفت ایجاد کند.
  • صرف زمان کمتر. از آنجا که شما به طور مستقیم تیم آژانس بازاریابی را مدیریت نمی‌کنید، مزایای بازاریابی را بدون صرف زمان برای کنترل و نظارت دریافت خواهید کرد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که تماس‌های کوتاه و منظم با آژانس بازاریابی داشته باشید تا ببینید استراتژی شما چگونه پیش می‌رود.

اگر هنوز از انجام بازاریابی محتوا مطمئن نیستید، برای آزمایش کردن آن دریغ نکنید. چند پست کوتاه وبلاگ بنویسید و آنها را در وب سایت خود قرار دهید. اگر دوست دارید آنها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. اگر هر نوع تحلیلی را در سایت خود دارید، در طول یک ماه آن را بررسی کنید تا ببینید ترافیک در این زمینه وجود دارد یا خیر.

منبع: https://marketveep.com/

,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست