بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و پنج گرایش آن در سال ۲۰۱۹

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای از بازاربابی است که هرساله تکنولوژی‌های جدیدی در این حوزه پدید می‌آیند و تکنولوژی‌های موجود به طور هوشمندانه‌تری مخاطبان را هدف پیام‌های بازاریابی قرار می‌دهند. هدف از بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، همواره یکسان بوده است و آن جلب توجه مخاطبان است. تنها تغییری که ایجاد می‌شود این است که توجهات به کدام سمت می‌رود و این چیزی است که باید از آن استفاده کنید.

انواع گرایش‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

بیایید به پنج گرایش نوین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است نگاهی بیندازیم:

۱. هوش مصنوعی

همه درباره هوش مصنوعی صحبت می‌کنند اما عده کمی هستند که آن را به درستی درک کرده باشند. مثلا، فکر می‌کنند که هوش مصنوعی یکسری کامپیوتر است که همه چیز را به سرعت ارزیابی می‌کند، یا آنها قادر هستند رفتارها و الگوها را از طریق اطلاعاتی که دارند بهتر متوجه شوند.

شما می‌توانید از هوش مصنوعی در پیشبرد کارهایتان استفاده کنید، مثلا اطلاعاتتان را دسته بندی کرده و نظر خود را برای تیم ارسال کنید. برای مثال، شما می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی، مخاطبانی که شبیه مشتریان فعلی تان هستند را پیدا کنید یا مکالمات شبکه‌های اجتماعی را اسکن کنید تا زمان مناسب برای گفتگو و اطلاعات مورد نیاز را گردآوری نمایید.

۲. چت بات‌ها

چت بات‌ها یکی از گرایشات دیجیتال مارکتینگ هستند که همچنان در سال ۲۰۱۹ در بسیاری از مقالات به آن پرداخته می‌شود. به دلایل مختلف کسب و کارها در پذیرفتن و استفاده از آن به آرامی حرکت می‌کنند و سرعت گسترش آن طبق پیش بینی‌ها نبوده است. اما تخمین زده شده که در سال ۲۰۲۲ چت بات‌ها به کسب و کارها کمک کنند تا سالانه بیش از ۸ میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه‌ها داشته باشند.

چت بات‌ها می‌توانند در کارهای خدمات مشتری کمک کنند و در سیستم‌های متفاوت برای پاسخ گویی به سوالات متداول مشتریان قرار بگیرند، مانند “چه زمانی بسته بندی من می‌رسد؟” ،”زمان ملاقات من چه ساعتی است؟” ،”موقعیت شما در کجا قرار دارد؟”

چت بات‌ها می‌توانند موجب ایجاد علاقه در مشتریان شوند، قرار ملاقات‌های فروش را برنامه ریزی کنند و در فرآیند خرید کمک کنند.

زمانی که می‌خواهید روی آنها سرمایه گذاری کنید، تعیین کنید که در چه بخش‌هایی می‌تواند کمک کند، در سرویس دهی به مشتریان یا قابلیت‌های فروش یا غیره. در این صورت می‌توانید خود را با تکنولوژی‌هایی که اهمیت بیشتری برای اهداف شما دارند، همسو کنید.

یکی از چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که چت بات‌ها جایگزین مکالمات پیچیده انسانی نیستد. آنها می‌توانند کمک کنند، اما همچنان در حال تکامل و بهبود هستند.

۳. بلندگوهای هوشمند

در بسیاری از شرکت‌ها از بلندگوهای هوشمند مانند الکسا برای سفارش‌های روزانه، تنظیم قرارها و جستجو استفاده می‌شود.

برای سرمایه گذاری در این گرایش، پیشنهاد می‌کنیم وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید. برای انجام این کار، باید بدانید که مخاطبین شما در جستجوی چه چیزی هستند. به یاد داشته باشید که جستجوهای صوتی طولانی تر هستند. کسی که در جستجوی یک رستوران است، نمی گوید: “الکسا، رستوران”، اما چیزی شبیه به این را میپرسد “الکسا، چه رستوران‌هایی در حال حاضر شام سرو می‌کنند؟”

گام دوم این است که این سوالات و عبارات را در وب سایت خود قرار دهید. یک بخش سوالات متداول ایجاد کنید و به تمام سوالاتی که کشف کرده‌اید، پاسخ دهید. شما همچنین می‌توانید پست‌های وبلاگ را در موضوعات و سوالات مختلف بنویسید، اما بهترین راه این است که به طور طبیعی عبارات خاصی را وارد کنید. اگر شما وب سایت خود را برای “رستوران‌هایی که در حال سرو شام هستند” بهینه سازی کرده‌اید، می‌توانید مطلبی بنویسید که می‌گوید: “ما از دوشنبه تا شنبه ۵ بعد از ظهر تا ۱۰ شب، شام سرو می‌کنیم.” این کار می‌تواند در افزایش رتبه سایت شما در جستجوی صوتی کمک کند.

۴. اینفلوئنسر مارکتینگ محلی

در حالی که اینفلوئنسر مارکتینگ موضوع جدیدی نیست، اما تمرکز بر اینفلوئنسرهای محلی موضوع جدیدی است. شانس بازاریابی شما عمدتا محلی است، مگر اینکه یک برند بزرگ جهانی یا یک تجارت الکترونیک را اداره کنید.

در حالی که از نظر اینفلوئنسرها یا افراد مشهور، تبلیغ محصول یا خدمات شما به میلیون‌ها نفر از طرفداران تان کار جالبی به نظر می‌رسد، اما می‌تواند کوتاه مدت باشد. سعی کنید با اینفلوئنسرهای محلی همکاری کنید و کمپین‌های طولانی مدت و تبلیغات را با هم ترکیب کنید.

لیستی از اینفلوئنسرهای برتر در بازار خود ایجاد کنید. پادکست‌ها، فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت، اینستاگرام و پلتفرم‌های دیگر را بررسی کنید. ابتدا آنها را دنبال کرده و در مورد آنها اطلاعات کافی بدست آورید. سپس با یک پیام معمولی با آنها ارتباط برقرار کنید.

۵. ویدیو زنده

ویدیو همچنان در رده‌های بالای بازاریابی محتوا قرار دارد. تنها چیزی که بهتر از آن است ویدیو زنده است. خودتان را در موقعیت مشتریانتان قرار دهید. چه تجربه‌ای را از شرکت خود می‌خواهید داشته باشید؟ به عوامل پشت صحنه دفتر خود فکر کنید، دموی محصول، انتشار، سوال و جواب‌های مستقیم و موارد دیگر.

۲ مرحله کلیدی را برای تهیه ویدیوهای زنده اجرا کنید. در ابتدا باید استراتژی محتوای قوی تدوین کنید. ایده‌ها و نظرات فنی خود را یادداشت کنید، می‌توانید آنها را در اتاق فکر با دیگران مطرح کنید و بهترین آنها را برای تهیه ویدیو ثبت نمایید.

به خاطر داشته باشید که ویدیو باید نقطه شروع شما باشد، اما این دارایی می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و به انواع دیگر محتوا از جمله صدا، وبلاگ، گزارش، اینفوگرافیک، رسانه اجتماعی، و غیره تبدیل شود.

گام دوم، انتخاب پلتفرمی است که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، فیس بوک Live، یوتیوب Live، اینستاگرام Live و غیره. در حال حاضر بیشترین تمرکز میتوانید در یوتیوب Live و اینستاگرام باشد چرا که فضای خلوت تری دارند. فیلم‌های خود را سرگرم کننده بسازید و در طول مسیر تجربه و تعامل ایجاد کنید.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.