سه روش ایجاد وفاداری مشتریان در عصر دیجیتال

در عصر کنونی سبک وفاداری مشتریان تغییر کرده است و در صورتیکه برندها راهکار درستی را برای حفظ و نگهداری مشتریان خود بکار نگیرند با بحران کاهش مشتری مواجه می شوند. در اینجا می بینیم که چگونه ذهن و قلب مشتریان را بدست آوریم و آن را حفظ کنیم.

برندها هر ساله بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را افزایش می دهند اما با روند رو به کاهش بازگشت سرمایه در متد بازاریابی سنتی مواجه هستیم. امروزه بازاریاب‌ها برای تعادل بین نیاز یک مشتری و ارزش ارایه شده به آن ها با چالش های گوناگونی روبرو هستند. پس چه چیزی نسبت به گذشته تغییر کرده است؟!

انتظارات مشتریان در عصر دیجیتال افزایش یافته است که یکی از پیامدهای آن افزایش میزان اطلاعات در دسترس آنها می باشد. از سوی دیگر کانال‌ها و تعاملات آنلاین که برای شرکت‌ها ایجاد شده، چشم اندازهای قابل توجهی را برای جذب مشتریان جدید به وجود آورده است.

چنانچه اطلاعات بدست آمده به درستی آنالیز و هدایت شوند، استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ می توانند انتخاب خوبی برای رشد کسب و کارها به لحاظ شود.

در اینجا سه اصل مهم که باید به آن توجه نمود ذکر شده است:

۱. چه چیزی در ذهن مشتری می‌گذرد؟

اطلاعات کافی در مورد بازار هدف خود و یا بازارهایی را که یک نیاز مشترک دارند بدست آورید. شخصیت شناسی، نوع مبادلات، محصول، اولویت‌ها، رسانه‌ها، امتیازدهی، تبلیغات و رفتار مخاطبین می تواند اطلاعات مفیدی را درباره ارزش‌های مورد تقاضای مشتری به شما ارایه دهد. برندها به سادگی می توانند با بررسی سبک وب سایت‌هایی که مخاطبین شان از آنها بازدید می کنند شناخت خوبی را درباره آن‌ها بدست آورند.

بعضی بازاریاب‌ها بر این عقیده هستند که تحقیقات بازار نمی تواند اطلاعات دقیق و کافی را در بازارهای بزرگ در پی داشته باشد. به عقیده آنها جمع آوری اطلاعات کافی از گروه‌های کوچکی از مشتریان می تواند نتایج بهتری را نسبت به گروه‌های بزرگتر به آنها بدهد.

۲. تمرکز بر تجربه مشتری و موقعیت آنها

توجه به انتظارات مشتری می تواند موجب افزایش تجربه خوب برای او گردد و این یک اصل کلیدی برای ساخت وفاداری در عصر دیجیتال می باشد. از این اطلاعات برای آشنایی با رفتار مشتریان و موقعیت دیجیتالی و فیزیکی آنها استفاده کنید. اگر آنها کاربران آنلاینی هستند مطمئن شوید که متد بازاریابی تان بروز رسانی شده است.

از اطلاعات خود برای ارسال پیام صحیح استفاده کنید و نام برند خود را در معرض دید مخاطبین مورد نظرتان قرار دهید. آیا آنها سبک زندگی سالم دارند؟ آیا بچه دارند؟ آیا طرفدار خواننده خاصی هستند؟ چیزی که برای آنها اهمیت دارد را درک کنید، چه چیزی به آنها انگیزه می دهد و در کجا قرار دارد، و تجربه خوبی را برای  مشتری نسبت به آن ایجاد کنید.

۳. با سرعت، مقیاس و ثبات برنده شوید

همانطور که ایجاد ارزش و وفاداری مهم می باشد، توانایی تشخیص سریع تغییرات و تجربه کاربری حائز اهمیت است. اطمینان از اینکه هرگونه تغییر در سازمان (بازاریابی، خدمات مشتری، محصول، IT) و در طول مسیر حرکت مشتری (از ورود تا پیگیری و تحویل) در نظر گرفته می شود، از ویژگی‌های شرکت‌های موفق می باشد. برنامه‌های جدید رایانش ابری و اتوماسیون بازاریابی به ما امکان بروزرسانی سریع و ساده این مسیر را بطور مداوم می دهد.

منبع: www.noad.digital

Related Posts

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست